رفتن به محتوا

معروف ترین تنیسورهای جهان را بشناسید

معروف ترین تنیسورهای دنیا

ورزش تنیس یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های انفرادی جهان است که با رقابت‌های نفس‌گیرش، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. ورزشی که در آن برای قرار گرفتن در لیست معروف ترین تنیسورهای جهان، باید سال‌های سال تلاش و رقابت کرد. این ورزش ریشه در فرانسه قرن دوازدهم دارد، زمانی که مردم با کف دست به توپ ضربه می‌زدند. با گذشت زمان و تکامل یافتن این بازی، در قرن شانزدهم، راکت جای دست را گرفت.  تنیس مدرنی که امروزه آن را می‌شناسیم در اواسط قرن نوزدهم توسعه یافت. از آن زمان تاکنون تنیسورهای زیادی آمدند و رفتند، اما بسیاری از بازیکنان بزرگ، با ماندن در سطح اول این رقابت‌ها برای سال‌هایی متمادی، دلیل بهترین بودنشان را ثابت کرده‌اند. با ما همراه شوید تا با چند تن از معروف ترین تنیسورهای جهانآشنا شویم.

معروف ترین تنیسورهای جهان در بخش زنان

در طول ۵۰ سال گذشته، در تنیس زنان بزرگان زیادی حضور داشته‌اند. در این مقاله ابتدا ۵ تنیسور زن برتر تمام دوران را به شما معرفی می‌کنیم. هر یک از این بازیکنان به‌این‌دلیل در میان معروف ترین تنیسورهای جهان قرارگرفته‌اند، که توانسته‌اند برای مدتی طولانی در سطح اول این رقابت‌ها، حضور داشته باشند و با تسلط خیره‌کننده‌شان میراثی افسانه‌ای از خود به‌جا گذاشته‌اند. بله ورزش تنیس متعلق به همه مردان و زنان است و اتفاقا یکی از معروف ترین تنیسورهای ایران در سال ۲۰۲۲ یک زن به نام مشکات الزهرا صفی است که امیدواریم روزی به‌عنوان یکی از برترین تنیسورهای جهان بدرخشد.

۱. سرنا ویلیامز

سرنا ویلیامز معروف ترین تنیسور جهان

اگر بخواهیم معروف ترین تنیسورهای جهان در بخش زنان را نام ببریم، قطعاً باید با سرنا ویلیامز آمریکایی شروع کنیم. سرنا ویلیامز بدون شک یکی از بهترین تنیسورهای جهان، در تمام دوران است. او که تنیس زنان را با سبک بازی قدرتمند خود متحول کرد، در مسابقات گرند اسلم، ۲۳ پیروزی کسب کرده است، رکوردی که تا به امروز هیچ‌کس نتوانسته است به آن دست پیدا کند. از ۲۳ عنوان قهرمانی گرند اسلم او، هفت قهرمانی او در مسابقات آزاد استرالیا و ویمبلدون به‌دست ‌آمده است. او در کنار شش پیروزی در مسابقات آزاد ایالات‌متحده و سه عنوان اوپن فرانسه، یکی از تنها دو بازیکن زن در اوپن محسوب می‌شود که هر یک از تورنمنت‌های مهم را سه بار یا بیشتر برده است.

۲. استفی گراف

استفی گراف معروف ترین تنیسور جهان

استفانی ماریا گراف اولین تنیسوری بود که توانست با کسب مدال طلای المپیک و هر چهار عنوان اصلی انفرادی در یک سال، عنوان گلدن اسلم را از آن خود کند. او به مدت ۳۷۷ هفته عنوان تنیسور شماره یک را در رتبه‌بندی‌ها به دست آورد، تنها کسی است که توانسته است، در هر تورنمنت بزرگ حداقل چهار بار قهرمان شود. او سفر تنیس خود را خیلی زود و در ۱۳ آگوست ۱۹۹۹ به پایان رساند. بااین‌حال استفی با ۲۲ عنوان قهرمانی در دوره آزاد، همیشه به‌عنوان یک تنیسور افسانه‌ای در لیست معروف ترین تنیسورهای جهان در بخش زنان، خواهند ماند.

۳. ماریا شاراپووا یکی از بزرگ‌ترین و معروف ترین تنیسورهای جهان

معروف ترین تنیسور جهان ماریا شاراپووا

ماریا شاراپووای روسی، یکی از معروف ترین تنیسورهای جهان است که بارها عناوین قهرمانی مهمی را برای کشورش به ثبت رسانده ‌است. او تنیس را از سنین پایین شروع کرد و در سن ۱۴ سالگی به‌عنوان یک تنیسور حرفه‌ای شناخته می‌شد. او در سال ۲۰۰۴، سرنا ویلیامز را شکست داد و اولین عنوان گرند اسلم خود را به دست آورد و بعد از آن ۴ بار دیگر نیز به این عنوان دست پیدا کرد. شاراپووا آخرین بازی خود را در ۲۶ فوریه ۲۰۲۰ برابر وکیچ در ملبورن انجام داد.

۴. مارتینا ناوراتیلووا یکی از بدشانس‌ترین و معروف ترین تنیسورهای جهان

عکس مارتینا تنیسور معروف

مارتینا ناوراتیلوا تنیسور چکسلواکی-آمریکایی، در سن ۱۵ سالگی و در سال ۱۹۷۲ در مسابقات قهرمانی تنیس ملی چکسلواکی وارد دنیای حرفه‌ای تنیس شد. از سال ۱۹۷۵، ناوراتیلووا بیش از ۱۶۷ جایزه از ۲۳۹ بازی‌ای را که در طول دوران حرفه‌ای خود در آن حضور داشته، کسب کرده است. هجده مسابقه گرند اسلم، ۸ قهرمانی پایان سال ازجمله مهم‌ترین عناوین او محسوب می‌شوند. بااین‌حال، او مجبور شد در سن ۲۲ سالگی به‌دلیل آسیب‌دیدگی از دنیای تنیس کناره‌گیری کند.

۵. کریس اورت یکی از شگفت‌انگیزترین و معروف ترین تنیسورهای جهان

کریستین ماری اورت (متولد ۲۱ دسامبر ۱۹۵۴)، معروف به کریس اورت یکی از معروف ترین تنیسورهای جهان بین سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۷ است. او در طول دوران حرفه‌ای ورزش خود توانسته است برنده ۱۸ تورنمنت گرند اسلم برای مسابقات قهرمانی تک نفره و سه گرند اسلم برای دو نفره شود. او قبل از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، اولین قهرمانی حرفه‌ای خود را در سال ۱۹۷۳ به دست آورده بود. کریس اورت در طول ۱۳ سال زندگی حرفه‌ای‌اش، هر سال حداقل یک عنوان مهم را در مسابقات انفرادی تنیس کسب کرده است و بیشتر شهرتش هم به خاطر همین امر است.

معروف ترین تنیسورهای جهان در بخش مردان

اگر بگوییم بهترین ورزش در میان ورزش‌های انفرادی تنیس است، اغراق نکرده‌ایم. رقابت‌های تنیس در بخش مردان نیز همیشه جذاب و داغ بوده است و بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش، هرساله مشتاقانه منتظر شروع رقابت‌های تنیس آزاد هستند و نتایج آن را دنبال می‌کنند. در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا با ۵ تن از معروف ترین تنیسورهای جهان در بخش مردان آشنا شوید.

۱. نواک جوکوویچ

نواک جوکوویچ

وقتی صحبت از برترین تنیسورهای جهان در تمام دوران می‌شود، بی‌شک نواک جوکوویچ در صدر فهرست قرار می‌گیرد. چراکه دستاوردهای او و اثری که در دنیای تنیس از خود به‌جای گذاشته برای مدت‌های طولانی در یادها خواهد ماند. او که در رده‌ بندی تنیسورهای جهان در سال ۲۰۲۲، در صدر قرار دارد تاکنون ۲۰ گرند اسلم انفرادی کسب کرده و درمجموع ۸۶ عنوان انفرادی ATP را به دست آورده است. بااین‌حال، پس‌ازاینکه جوکوویچ در ژانویه ۲۰۲۲ پس از یک اختلاف بر سر نزدن واکسن کوید از استرالیا اخراج شد، شاید گرفتن یک تک ‌گرند اسلم دیگر برای او سخت باشد.

۲. راجر فدرر یکی از اساطیر تنیس و از معروف ترین تنیسورهای جهان

عکس از راجر فدرر تنیسور معروف

بدون شک یکی از معروف ترین تنیسورهای جهان راجر فدرر است. او که سال‌هاست در سطح اول تنیس حرفه‌ای رقابت می‌کند، توانسته است به مدت ۳۱۰ هفته (۲۳۷ هفته متوالی) در رده اول جهان قرار بگیرد. از او در کنار رافائل نادال و نواک جوکوویچ به‌عنوان بزرگ‌ترین و بهترین تنیسورهای جهان یاد می‌شود. همچنین فدرر تاکنون ۲۰ گرند اسلم و ۶ قهرمانی پایان سال را به دست آورده است. شاید جالب باشد که بدانید بعد از گذشت دو دهه از حضورش در این ورزش، هنوز هم یکی از شرکت‌کنندگان اصلی رقابت‌های تنیس است و همیشه در رده‌های بالای این مسابقات قرار می‌گیرد.

۳. رافائل نادال از معروف ترین تنیسورهای جهان در زمین خاکی

رافائل نادال تنیسور معروف جهان

یکی دیگر از معروف ترین تنیسورهای جهان، رافائل نادال اسپانیایی است. او در سال ۱۹۸۶ متولد شد و سال ۲۰۰۱ به دنیای تنیس حرفه‌ای راه یافت. نادال یکی از موفق‌ترین نوجوانان تاریخ تور ATP بود که توانست شماره ۲ جهان شود و تا قبل از ۲۰ سالگی به ۱۶ عنوان قهرمانی برسد. همچنین از نادال با ۱۳ عنوان قهرمانی در اوپن فرانسه، به‌عنوان بهترین بازیکنی که می‌تواند در زمین خاکی قدم بگذارد، یاد می‌شود. او ۹۱ عنوان انفرادی انجمن حرفه‌ای تنیس (ATP) را با ۲۱ انفرادی گرند اسلم، یک بازی المپیک و ۳۶ عنوان ATP Masters 1000 کسب کرده است. همچنین اولین بازیکن مردی بود که در سه سطح، ازجمله سطح چمن، سطح خاکی و سطوح سخت، موفق به کسب سه جایزه اصلی شد. جالب اینجاست که نادال تنها بازیکن چپ‌دست در میان «سه بزرگ» تنیس انفرادی مردان است.

۴. راد لیور

راد لیور تنیسور

راد لیور تنیسور استرالیایی دومین تنیسور مردی است که توانسته‌ است در چهار دوره مسابقات قهرمانی بزرگ انفرادی، به قهرمانی برسد. همچنین او اولین نفری است که در سال ۱۹۶۸، با برنده‌شدن در هر چهار تورنمنت حرفه‌ای بزرگ (مسابقات قهرمانی حرفه‌ای ایالات‌متحده، مسابقات قهرمانی حرفه‌ای ومبلی، قهرمانی حرفه‌ای فرانسه و مسابقات حرفه‌ای ویمبلدون)، به تنها بازیکنی تبدیل‌شده که توانسته است در یک سال تقویمی دو بار برنده گرند اسلم شود. مسابقات قهرمانی آزاد در سال ۱۹۶۸ به مردم معرفی می‌شود و لیور اولین بازیکنی بود که در دوره آزاد توانست قهرمانی ویمبلدون را به دست آورد. بااینکه لیور در سال ۱۹۷۹ بازنشسته شد، اما به‌عنوان یکی از معروف ترین تنیسورهای جهان برای همیشه در یادها خواهد ماند.

۵. پیت سامپراس

پیت سامراس

آخرین نفر از لیست معروف ترین تنیسورهای جهان، پیت سامپراس آمریکایی است. در طول دهه ۹۰، پیت سامپراس بازیکنی بود که بر دنیای تنیس تسلط داشت و به مدت ۶ سال نفر شماره ۱ جهان بود. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۶۷ و زمانی که در سنین نوجوانی بود آغاز کرد و در طول فعالیت ورزشی‌اش موفق شد درمجموع ۱۴ عنوان گرند اسلم به دست آورد. همچنین سامپراس در دوران حرفه‌ای خود به هفت قهرمانی ویمبلدون، پنج قهرمانی اوپن آمریکا و دو قهرمانی اوپن استرالیا رسید. سامپراس در سال ۲۰۰۲ پس از کسب آخرین عنوان گرند اسلم خود در مسابقات آزاد آمریکا از تنیس حرفه‌ای خداحافظی کرد. اگرچه او عنوان اوپن فرانسه را ندارد، اما همچنان یکی از بهترین تنیسورهای جهان به‌حساب می‌آید.

5/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *