رفتن به محتوا

بهترین مربی سوارکاری را اینجا بیابید

بهترین مربی سوارکاری

سوارکاری یکی از ورزش‌های پرهیجان و نشاط‌آور است. اما لازمه لذت بردن از آن، یادگیری درست و اصولی، زیر نظر یک مربی سوارکاری حرفه‌ای است. بنابراین، فرقی نمی‌کند که یک مبتدی کامل باشید یا یک باتجربه، شرکت در کلاس‌های اسب سواری و آموزش می‌تواند برای شما و اسب‌تان بسیار مفید باشد، زیرا آموزش سوارکاری یک پروسه همیشگی است.

بسیاری از صاحبان اسب ترجیح می‌دهند که آموزش نبینند و بنابراین اغلب اوقات ممکن است درجا بزنند و پیشرفتی نکنند. زمانی که می‌خواهید به تنهایی این کار را انجام دهید، تمرکز کامل و رسیدن به اهدافتان دشوار می‌شود. داشتن حمایت یک مربی سوارکاری باکیفیت می‌تواند تفاوت بزرگی در مسیر سوارکاری شما ایجاد کند. مربی به شما کمک می‌کند تا بر موانع ذهنی که می‌توانند شما را عقب نگه دارند، غلبه کنید.

همه این حرف‌ها بسیار ساده به نظر می‌رسند. با این حال، برای آموزش سوارکاری پیدا کردن مربی سوارکاری که مناسب شما و اسب‌تان باشد، بسیار دشوار است. ما در این مقاله اکتیک به شما کمک می‌کنیم تا درباره ویژگی‌های بهترین مربی سوارکاری بیشتر بدانید. همچنین اینکه چه چیزی در آموزش سوارکاری اهمیت دارد. ما در انتها به معرفی بهترین مربیان سوارکاری تهران نیز می‌پردازیم.

بهترین مربی سوارکاری چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین مربی سوارکاری

زمانی که به دنبال بهترین مربی سوارکاری می‌گردید، نیاز دارید فردی را پیدا کنید که به خوبی بتواند با شما و اسبی که بر روی آن سوار می‌شوید، ارتباط برقرار کند. در اینجا به مرور چند ویژگی مهم بهترین مربی سوارکاری می‌پردازیم:

داشتن تجربه درباره اسب

یافتن یک مربی سوارکاری که تجربه قابل‌توجهی در مورد اسب‌ها داشته باشد، یکی از الزامات این لیست است. شما باید اطمینان داشته باشید که آن‌‌ها می‌دانند دارند درباره چه چیزی حرف می‌زنند تا با خیالی آسوده به آنان اعتماد کنید. مربی سوارکاری باتجربه می‌داند در موقعیت‌های مختلف چگونه برخورد کند تا چالش کمتری برای سوارکار پیش آید.

آشنایی با انواع اسب

انواع تجربه‌ و دانشی که مربی سوارکاری می‌تواند در حالت ایدئال داشته باشد مربوط می‌شود به:

  • نژادهای مختلف
  • اسب‌های جوان
  • اسب‌های مسن‌تر
  • اسب‌های مسابقه
  • اسب های مشکل‌دار

تجربه‌ی سواری

برای برخی، میزان تجربه سوارکاری یک مربی در فرآیند انتخاب بهترین مربی سوارکاری مهم است. شما می‌خواهید مربی‌تان به طور کامل درک کند که شما بر روی زین چه احساسی دارید تا بر اساس تجربه خود به شما توضیح دهد چگونه با موقعیت‌های مختلف برخورد کنید.

ممکن است بخواهید چند مسابقه انجام دهید، مهم است که مربی سوارکاری همان مسیر را با موفقیت طی کرده باشد. یا شاید آن‌ها در سطح یا رشته خاصی سوارکاری می‌کنند که مخصوصاً برای شما جذاب است. زیرا اینجا جایی است که می‌توانید آینده سوارکاری خود را ببینید.

انتخاب مربی‌ای که به طور کامل بفهمد که از کجا و چه سطحی آمده‌اید، می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس و تمرکز شما نیز کمک کند. اگر مربی سوارکاری شما همان مسیر شما را طی کرده باشد، می‌توانید ارتباط سازنده‌تر و صمیمی‌تری با او شکل دهید.

با اکتیک، سوارکاری به تجربه‌اش می‌ارزه!

اکتیک پلتفرمی است برای همین تجربه‌ها! اگر دلتان خواست کمی تجربه سوارکاری کسب کنید و با یک مربی سوارکاری حرف بزنید، بفرمایید یک تجربه با اکتیک:

تجربه مربیگری

همانطور که یک نقاش متبحر نمی‌تواند همیشه یک معلم نقاشی خوب شود، هر سوارکار درجه یکی هم نمی‌تواند یک مربی سوارکاری مناسب باشد. میزان تجربه مربیگری مربی سوارکاری می‌تواند عاملی تعیین‌کننده در انتخاب مربی یا باشگاه سوارکاری باشد. یک مربی باتجربه فقط به آموزش دادن مهارت‌ها بسنده نمی‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا از سختی‌ها و مشکلات عبور کنید.

به خاطر داشته باشید برای لذت‌بردن از سیب باید گازی به آن زد! پس به دنبال مربی‌ای باشید که تجربه عملی تدریس داشته باشد. همه ما می‌توانیم به صورت نظری، مراحل آموزش را دنبال کنیم یا ویدئو درباره آن ببینیم، اما مربی سوارکاری حرفه‌ای تمام این‌ها را در باشگاه سوارکاری تجربه کرده است.

حرفه‌ای بودن

مربی حرفه ای

حرفه‌ای بودن راه درازی را در آموزش سوارکاری پیش می‌برد. شاید در اولین قرار، زمانی که به صحبت‌های یک مربی سوارکاری گوش می‌دهید، بتوانید از میزان حرفه‌ای بودن او سر در بیاورید. اینکه او در چه سطحی صحبت می‌کند و چگونه به درخواست شما رسیدگی می‌کند به راحتی می‌تواند اخلاق حرفه‌ای او را نشان دهد.

مربیانی که به حرفه خود علاقه‌مند هستند، درون تمام هنرجویان-بدون استثا-یک بالقوگی می‌توانند پیدا کنند تا به مرور بر روی آن کار کنند. آن‌ها در ابتدا بر قدرت‌بخشی به نقاط قوت شما تمرکز می‌کنند و به مرور روی نقاط ضعفتان نیز کار می‌کنند تا آن‌ها را بهبود بخشند. مربی سوارکاری حرفه‌ای همواره با احترام با سوارکار برخورد می‌کند، فارغ از اینکه او در چه سطحی قرار داشته باشد. زیرا این کار لازمه یک زندگی حرفه‌ای است.

میزان هزینه‌ای که برای یک مربی سوارکاری حرفه‌ای‌تر می‌پردازید، شاید کمی بیشتر باشد، اما دیدگاه او نسبت به سوارکار و سوارکاری، می‌تواند دریچه جدیدی درباره ورزش سوارکاری به روی شما بگشاید. مربی سوارکاری بد، همانند معلم زبان بد- که شاید همه‌مان حداقل یک بار نصیبمان شده است- می‌تواند علاقه‌تان به سوارکاری را کور کند. پس کیفیت و اخلاق حرفه‌ای مربی سوارکاری را در اولویت قرار دهید.

پیشنهاد خواندنی: ویژگی‌های مربی یوگای خوب

اخلاق مربیگری

اینکه بتوانید با مربی سوارکاری خود ارتباط برقرار کنید بسیار مهم است. ارتباط میان مربی و سوارکار، اگر به سرعت شکل نگیرد، اغلب می‌تواند به یک مسئله بغرنج تبدیل شود.

مربی و سوارکار به عنوان یک تیم در نظر گرفته می‌شوند.

بنابراین داشتن دیدگاه‌ها و ارزش‌های یکسان درباره سوارکاری می‌تواند به ایجاد یک رابطه طولانی و صمیمانه کمک بسیاری کند.

یک مربی سوارکاری می‌تواند یک مربی باتجربه و با دانش باشد، اما او لزوما مربی مناسبی برای شما نیست. مسئله اصلا این نیست که شما سوارکار بدی هستید و یا او مربی ناکاربلدی. مسئله بعضی اوقات درباره تفاوت دیدگاه‌ها و چشم‌اندازها است. پس حتما پیش از انتخاب مربی سوارکاری با افراد مختلف مشورت کنید تا از نحوه مربی‌گری مربی سوارکاری آینده خود اطلاعاتی دقیق کسب کنید.

بهترین مربی سوارکاری در تهران را چطور پیدا کنم؟

یافتن مربی سوارکاری خوب، متناسب با سلیقه شما کمی آسان نیست. اما در اینجا ما تلاش می‌کنیم چند باشگاه سوارکاری به همراه اسامی مربیان سوارکاری تهران را به شما معرفی کنیم.

باشگاه سوارکاری میلاد صدر

برای یافتن مربی سوارکاری در تهران می‌توانید به باشگاه سوارکاری میلاد صدر مراجعه کنید. این باشگاه با مساحتی بالغ بر ۲۷۰۰ متر، همراه با امکانات رفاهی مانند، پارکینک، دوش و بوفه، خدمات سوارکاری باکیفیتی به آقایان و بانوان ارائه می‌دهد.

  کرج، بعد از پلیس راه، خروجی ۲ و ۳ پارک جنگلی چیتگر، میدان دستواره، جنب اردوگاه شهید میرحسینی

                                      09128098925-09122768710-02144908897                

باشگاه سوارکاری آزمون

باشگاه سوارکاری آزمون

باشگاه سوارکاری آزمون با مدیریت خانم ملیکا غروی یکی از معتبرترین باشگاه‌های سوارکاری پایتخت است. این باشگاه سوارکاری با ارائه امکانات بی‌نظیری مانند مانژ مسابقات و فروشگاه لوازم سوارکاری از استانداردی بین‌المللی برخوردار است.

این مجموعه همچنین آموزش‌هایی را برای گروه‌های ۵ تا ۹ سال با اسب‌های مینیاتوری و برای گروه‌های ۱۰ تا ۱۴ سال با اسب‌های پونی در نظر گرفته است.

  تهران، پایین‌تر از درب شرقی ورزشگاه آزادی، بلوار استادیوم آزادی، باشگاه سوارکاری آزمون

                                      ۰۲۱-۴۴۷۳۹۰۰۸

باشگاه سوارکاری آریاسب

برای یافتن مربی سوارکاری در تهران می‌توانید به باشگاه سوارکاری آریاسب نیز مراجعه کنید. این باشگاه که در مجموعه پارک چیتگر قرار دارد، توسط هادی ساعی اداره می‌شود و یکی از بزرگترین باشگاه‌های تهران است. باشگاه سوارکاری آریاسب ۵ مانژ سوارکاری و پرش و یک مانژ پونی‌سواری دارد.

  تهران،پارک چیتگر، درب ۲و۳، میدان دستواره، انتهای خیابان شقایق

                                               ۰۲۱۴۴۹۰۴۰۱۰

سوالات متداول درباره بهترین مربی سوارکاری

هزینه باشگاه اسب سواری چقدر است؟

بسته به نوع باشگاه متفاوت است. اما به صورت تک جلسه شما باید هزینه‌ای نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان را در نظر بگیرید.

آیا برای آموزش سوارکاری نیاز به خرید اسب داریم؟

خیر. اغلب مراکز آموزشی، اسب در اختیار شما قرار می‌دهند.

چقدر زمان می‌برد تا سوارکاری یاد بگیرم؟

آموزش سوارکاری مانند هر رشته دیگری ته ندارد و همیشه جای برای یادگیریتان وجود دارد. اما شما حداقل به ۱ سال زمان نیاز دارید، تا مراحل مقدماتی را پشت سر بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *