رفتن به محتوا

آموزش عکاسی، نیاز دنیای امروز

آموزش عکاسی

در جهانی که در آن هرروز میلیون‌ها عکس به اشتراک گذاشته می‌شود، صحبت از اهمیت نیاز به آموزش عکاسی شاید بی‌معنی باشد. کافی است به اطراف خود نگاه کنید، چه در خانه یا دفتر کار باشید و چه در حال قدم‌زدن در خیابان، فرقی نمی‌کند، تصاویرْ جهان ما را به تصرف خود درآورده‌اند. این وسط همه ما هم به‌نوعی تجربه عکاسی را داشته‌ایم. چه در مقام عکاس و چه در مقام سوژه‌ای خیره به افقی زیبا؛ شاید به‌همین‌دلیل هم هست که هاتزرلی، عکاس آمریکایی می‌گوید: «ما عکس می‌گیریم تا بفهمیم زندگی چه معنایی برای ما دارد». به‌هرحال ما می‌پرسیم با توجه به در دسترس‌بودن دوربین عکاسی و انواع نرم‌افزار‌های ویرایش تصویر، آیا برای آموزش عکاسی به مدرس عکاسی نیاز داریم؟ اکتیک از جنبه تجربه عکاسی، این سوال و همچنین آموزش هنر عکاسی را، بررسی خواهد کرد. اینجا، دنیای کشف تجربه‌هاست و شما می‌توانید به‌صورت آنلاین و آفلاین، با مدرسان عکاسی در ارتباط باشید.

هدف شما از آموزش عکاسی چیست؟

برای پاسخ به این سوال در نظر داشته باشید، که خیلی وقت‌ها لازم نیست که سرگرمی‌تان را به حرفه‌تان تبدیل کنید. اگر دارید برای آموزش عکاسی به تحصیل در این رشته فکر می‌کنید، باید از خودتان بپرسید که آیا این یک سرمایه‌گذاری خوب برای آینده زندگی‌تان است یا نه؟ جدا از بحث علاقه، بهتر است دوره زمانی‌ای که برای آموزش عکاسی باید طی کنید و همچنین هزینه زیاد ابزار حرفه‌ای این نوع از هنرهای تجسمی را هم نظر داشته باشید. اما اگر می‌خواهید عکس‌های خوبی بگیرید و نمی‌خواهید برای رسیدن به این هدف، هزینه‌های هنگفتی متحمل شوید، راه‌های زیادی برای توسعه مهارت‌هایتان وجود دارد. ما در اکتیک با دنبال کردن تجربه عکاسی آدم‌های مختلف، راه‌های بهینه پرداختن به این هنر جذاب را با شما در میان گذاشته‌ایم.

هدف عکاسی

جوانب مثبت و منفی آموزش عکاسی در دانشگاه

اگر از آن دسته اشخاصی هستید که به عکاسی به‌عنوان فعالیت اصلی‌تان فکر می‌کنید و می‌خواهید همه جوانب آموزش عکاسی را به‌صورت آکادمیک موردبررسی قرار دهید باید به شما بگوییم که آموزش عکاسی در دانشگاه‌ها برای شما این فرصت را فراهم می‌آورد تادرک بهتری از هنر، تاریخچه و پیشرفت آن به دست آورید. مهارت‌های اولیه خود را به‌مرور اصلاح کنید و از اساتیدی که سال‌ها به‌صورت حرفه‌ای به این هنر پرداخته‌اند، یاد بگیرید.درک کاملی از تکنیک‌های نورپردازی و ترکیب‌بندی به دست آورید و در طول دوره تحصیلی خود ارتباطاتی ایجاد کنید که می‌تواند به زندگی حرفه‌ای شما کمک کند.

از طرفی دیگر آموزش عکاسی به‌صورت آکادمیک جوانب منفی‌ای هم دارد که باید در مورد آن‌ها صادقانه با خودتان فکر کنید. تجهیزات عکاسی دیجیتال و آنالوگ در این سال‌ها بسیار گران شده‌اند. تهیه دوربین حرفه‌ای در کنار لنزهای متعدد و وسایل نورپردازی بسیار هزینه‌بر است. هیچ تضمینی برای اشتغال به کار شما بعد از اتمام تحصیلتان وجود ندارد. حالا با توجه به این موارد در نظر بگیرید که کدام طرف برای شما وزن بیشتری دارد؟

اشتیاق و پیگیری لازمۀ آموزش عکاسی

اگر به آموزش عکاسی اشتیاق داشته باشید و به آن بسیار اهمیت بدهید، آیا می‌توانید بدون طی‌کردن کلاس‌های دانشگاهی موفق باشید؟ آیا صبر، پوست‌کلفتی و پشتکار می‌تواند تمام چیزی باشد که برای به دست آوردن مهارت، پول و ارتباطات در این هنر به آن نیاز دارید؟ صادقانه اگر بخواهیم به این سوال پاسخ بدهیم باید گفت بله می‌شود. عکاسان خودآموخته بسیاری در جهان وجود دارند، که در سطح حرفه‌ایِ عکاسی فعالیت می‌کنند. این افراد، تجربه عکاسی برای رسانه‌های مهم و معتبری مثل نیویورک‌تایمز و یا حتی عکاسی از محصولات شرکت‌های معتبری چون اپل را داشته‌اند.

برای مثال در ایران نیوشا توکلیان یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین عکاسان معاصر حال حاضر کشور خودمان یک عکاس خودآموخته است. صرف‌نظر از آنچه می‌خواهید با عکاسی به دست آورید، در اینجا چند راه مطمئن برای بهبود مهارت‌ در عکاسی وجود دارد. اکتیک در ادامه مقاله به شما می‌گوید برای بهتر شدن، بهتر است چگونه قدم بردارید و تجربه عکاسی‌تان را چطور غنی کنید.

پیگیری و اشتیاق عکاسی

به ترکیب‌بندی کادر خود اهمیت بدهید

برای گرفتن عکس‌های جذاب، باید با کاری که انجام می‌دهید درگیر باشید. به ترکیب بندی خود فکر کنید و سعی کنید عکس‌های خود را تا حد امکان بهتر کنید و برای رسیدن به این امر نباید همه چیز را به دوربین خود بسپارید، بلکه باید به سوژه خود فکر کنید و بهترین نقطه را در کادر دوربین به آن اختصاص دهید. این امر با رعایت اصول اولیه، شروع می‌شود.

در نظر داشته باشید که قسمت‌های مهم سوژه خود را با لبه کادر عکس قطع نکنید. به محل قرار گیری خط افق توجه داشته باشید و سعی کنید با جابه‌شدن اطراف سوژه، هرگونه عنصر مزاحم را از کادر خود حذف کنید. حالا ببینید عکسی که گرفته‌اید دارای حس تعادل و توازن است یا خیر؟ آیا سوژه‌تان خودش را به بهترین شکل به‌نمایش می‌گذارد یا خیر؟ اگر اولین عکسی که گرفته‌اید رضایتتان را جلب نکرده است، به تلاش برای یافتن بهترین نقطه برای عناصر تصویرتان ادامه دهید. این نکات یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر آموزش عکاسی است.

ترکیب بندی عکس

اهمیت دفترچه راهنمای دوربین در آموزش عکاسی

شرط حرفه‌ای‌شدن در هر کاری، داشتن شناخت لازم از ابزار آن است. برای عکاس خوبی بودن هم، باید با دوربین و امکانات آن کاملاً آشنا باشید. پس جایی برای تنبلی نیست، بیشترین نکاتی که می‌خواهید در روند آموزش عکاسی یاد بگیرید همراه دوربینتان به شما داده شده است. چراکه شما باید در مورد تمام جنبه‌های دوربین خود بدانید و هیچ کس دوربین را بهتر از افرادی که آن را ساخته‌اند نمی‌شناسد. درنتیجه هرچه بیشتر با دوربینتان آشنا باشید زودتر وجودش را فراموش می‌کنید و راحت‌تر می‌توانید تمام توجهتان را روی سوژه‌تان متمرکز کنید.

به سوژه عکاسیتان فکر کنید

اگر نمی‌دانید از چه می‌خواهید عکس بگیرید، دوربین را با هزینه زیادی که صرف خریدنش کرده‌اید، به یک وسیله دکوری نه چندان آرام‌بخش تبدیل می‌کنید. عکاسی با لحظه‌ها عجین شده است و باید در مورد هر لحظه‌ای که در آن قرار دارید، موضع داشته باشید و فعالانه در محیط پیرامونتان جست‌وجو کنید. الیوت ارویت یکی از عکاسان مهم تاریخ عکاسی هم در همین راستا، عکاسی را اینگونه تعریف می‌کند: «برای من عکاسی هنر مشاهده کردن است. عکاسی پیدا کردن یک‌چیز جالب در یک مکان معمولی است… من متوجه شده‌ام که عکاسی ارتباط کمی با چیزهایی که می‌بینید دارد، همه چیز مربوط به نحوه دیدن شماست».

اگر می‌خواهید یک عکاس مستند اجتماعی باشید و یا به عکاسی مد، غذا و هرچیز دیگری از این دست علاقه‌دارید، باید شرایط رسیدن به آن را فراهم کنید؛ چراکه پیداکردن سوژه عملی مهم است. سوژه شما به مردم می‌گوید که شما آنجا بودید و این چیزی است که دیدید و این چیزی است که انتخاب کرده‌اید، از آن عکس بگیرید. به‌عنوان یک عکاس، شما نه‌تنها لحظاتی از یک واقعه را ثبت می‌کنید، بلکه لحظاتی از واقعیت زندگی خودتان را هم ثبت می‌کنید. اینجاست که باید گفت آموزش عکاسی، نوعی آموختن ثبت زندگی است.

سوژه عکاسی

فیلم‌های آنلاین آموزش عکاسی را تماشا کنید

رواج استفاده از اینترنت و وفور فیلم‌های آموزش عکاسی در سایت‌های مختلف، فرصت عالی یادگیری را برای علاقمندان به این هنر فراهم کرده است. مخصوصاً اگر از آن دسته افرادی هستید که یادگیریتان بیشتر مبتنی بر دیدن است تا خواندن. ویدیوهای بسیاری در اینترنت برای سطح‌ها و بخش‌های مختلف عکاسی وجود دارد. فیلم‌هایی که از آموزش عکاسی مبتدی تا پیشرفته را دربر می‌گیرند. همچنین جستوجو در اینترنت به شما این امکان را می‌دهد تا با افرادی که ابزار و تجهیزاتی مشابه با شما را دارند، آشنا شوید و از تجربه عکاسی آن‌ها بهره ببرید. به‌طور مثال یوتیوب مملو ازنظرات، نکات و هشدارها برای کسانی است که به صورت جدی عکاسی را دنبال می‌کنند. پس فیلم‌های آموزشی در اینترنت را بسیار پیگیری کنید و به یاد داشته باشید آنچه را که تماشا کرده‌اید حتماً عملی کنید!

اینستاگرام و سایت عکاسان حرفه‌ای را پیگیری کنید

افراط در دیدن عکس‌های خوب و حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا جزئیات و اصول زیبایی‌شناسانه این هنر جذاب را درک کنید. آن‌ها به شما الهام می‌بخشند و به شما کمک می‌کنند جایگاه‌هایی که می‌خواهید به آن برسید را پیدا کنید. اگرچه زمانی که در سطح آموزش مبتدی عکاسی هستید، دیدن کارهای بزرگان می‌تواند کمی باعث ناامیدی شما بشود، مخصوصاً وقتی کار خود را با آن‌ها مقایسه می‌کنید. بااین‌حال، اجازه ندهید که این مورد شما را، از تلاش کردن دلسرد کند. چراکه برای حرفه‌ای شدن در هر کاری به زمان نیاز است. از طرفی همین عکس‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای آموزش عکاسی است چون باعث تربیت دیداری شما می‌شود.

تمرین عکاسی

آموزش عکاسی یعنی تمرین، تمرین و تمرین!

هیچ چیز بیشتر از تجربه در آموزش عکاسی به شما کمک نمی‌کند. بنابراین دوربین خود را همه جا با خود ببرید و از هر چیزی که به نظرتان جالب است، عکس بگیرید. واقعیت این است که هرچقدر هم فیلم ببینید و کتاب بخوانید، تا به‌صورت مستمر عکاسی نکنید، هیچ پیشرفتی نخواهید داشت. عکس گرفتن به شما این امکان را می‌دهد تا سبک و مهارت شخصی خود را بهتر بشناسید. هرچه عکس‌های بیشتری بگیرید و بعد آن‌ها را سختگیرانه بررسی کنید، متوجه خواهید شد که نقاط منفی و مثبت کارتان در چیست. توصیه می‌کنیم که عکس‌های اولیه خود را هیچ‌گاه پاک نکنید تا بعدها بتوانید به گذشته نگاه کنید و از پیشرفت خود شگفت‌زده بشوید.

شبکه ارتباطی خود را گسترش دهید

مطالعه، خواندن و نگاه‌کردن به آثار عکاسی مهم است، اما برای ادامه دادن به این هنر، شما نیاز دارید خود را به‌عنوان عکاس به دیگران بشناسانید. برای این امر نیاز دارید عکس‌های خود را در سطح عمومی‌تری به نمایش بگذارید، به‌خصوص اگر قصد دارید از این حرفه درآمد هم داشته باشید. هر چه افراد بیشتری شما را بشناسند، امکان به دست آوردن مشتری هم بیشتر می‌شود. در شبکه‌سازی همه‌چیز در مورد این اصل است که بفهمید چه کسانی را باید بشناسید و چگونه باید روابط طولانی‌مدت با آن‌ها ایجاد کنید.

عکاسی یک تجارت بسیار شخصی است، شبکه‌سازی به شما امکان می‌دهد افراد بیشتری را بشناسید. شما برند خودتان هستید، اینکه خود را به‌عنوان یک عکاس معرفی کنید، به شما کمک می‌کند مشتریان بیشتری پیدا کنید. آموزش عکاسی زمانی برای شما به یک کار پویا تبدیل خواهد شد که با افراد بیشتری در ارتباط قرار بگیرید و از آن‌ها یاد بگیرید یا اصلاً بفهمید باید به سراغ چه نوع آموزش عکاسی‌ای بروید.

ارتباط با عکاسان

استفاده از مربی آموزش عکاسی

کارآموزی در کنار یک استاد کاربلد می‌تواند روشی شگفت‌انگیز برای ورود به عکاسی باشد. حیطه موردنظر خود در عکاسی را انتخاب کنید و در دوره‌های مربوط به آن شرکت کنید. آموزش عکاسی به این شیوه تجربه عکاسی شما را بسیار غنی‌تر می‌کند، گره‌ها و نکات اصلی را به شما آموزش می‌دهد و شما را از آموزش مبتدی عکاسی چندین قدم به جلو می‌کشاند. بااین‌حال یک نکته بزرگ برای تحقق این امر انتخاب استاد درست است. پس دراین‌باره بسیار تحقیق کنید، شما باید با فردی ارتباط برقرار کنید که دانش خود را سخاوتمندانه در اختیارتان بگذارد و شما را برای بهتر شدن همراهی ‌کند.

شرکت در کارگاه‌های آموزش عکاسی

رفتن به یک کارگاه آموزش عکاسی راهی مؤثر برای یادگیری و افزایش تجربه عکاسی است. شرکت در کارگاه‌ها مخصوصاً برای افرادی که به آموزش آکادمیک علاقه دارند اما نمی‌خواهند چهار سال برای آن وقت بگذارند می‌تواند جذاب باشد. شرکت در کارگاه‌ها همچنین برای دستیابی به بسیاری از مواردی که بالاتر در مورد آن‌ها بحث کرده‌ایم مرتبط است؛ آن‌ها برای ایجاد ارتباط، یافتن دوره‌های کارآموزی و کشف سبک‌ها و حیطه‌هایی که دوست دارید، بسیار عالی هستند.

به انجمن‌های عکاسی بپیوندید

عکاسان، عاشق صحبت در مورد عکاسی هستند و از صحبت درباره شگفتی‌های این هنر، بسیار لذت می‌برند. انجمن‌ها چه بخواهید بازخورد صادقانه‌ای در مورد کار خود داشته باشید، چه بخواهید در مورد سبک خاصی از عکاسی اطلاعات بیشتری کسب کنید، محیط‌های مفیدی برای دغدغه‌مندان عکاسی می‌توانند باشند. نشست‌ها و اردوهای آموزشی عکاسی که انجمن‌ها برگزار می‌کنند محیط مناسبی برای ارتباط برقرار کردن با افرادی شبیه به خودتان است. البته به یاد داشته باشید هیچ‌گاه چیزی را که کسی در یک انجمن گفته است به‌عنوان یک وحی نازل‌شده در نظر نگیرید. ابتدا در مورد شنیده‌هایتان تحقیق کنید و اگر درست بود آن را به اصول کاریتان اضافه کنید.

انجمن عکاسی

در مسابقه عکاسی شرکت کنید

مسابقات عکاسی راه بسیار خوبی برای دریافت بازخورد در مورد کارتان است. شرکت در این مسابقات شما را به درک درست‌تری از سطح کاریتان می‌رساند. برخی از مسابقات عکاسی جوایز نقدی بسیار خوبی هم دارند، بنابراین اگر به‌دنبال کسب درآمد از عکس‌های خود هستید، مسابقات عکاسی را جدی‌تر دنبال کنید. البته در این مسیر در مسابقات معتبر شرکت کنید. چراکه امروزه متأسفانه بسیاری از مسابقات عکاسی بیشتر یک طرح درآمدزا برای میزبان هستند و با فراخوان‌های بی‌شمار و پولی کردن آن، بیشتر از یافتن افراد مستعد به افزایش درآمد خود فکر می‌کنند.­

پورتفولیو بسازید، سایت را فراموش نکنید

هنگامی‌که در کارتان کمی پیشرفت کردید، به فکر ایجاد سایت شخصی خود باشید. این اقدام مزیت‌های مختلفی دارد. این اقدام به شما اعتبار بیشتری به‌عنوان عکاس کار بلد می‌دهد. می‌توانید از آن به‌عنوان رزومه کاری خود در بازاریابی استفاده کنید و این کار می‌تواند یک‌راه خوب برای سنجش خودتان در طول پروژه‌های مختلفی که کار کردید باشد. برای رسیدن به این امر چند اقدام ضروری است:

عکس‌های خود را بر اساس محتوای آن‌ها سازمان‌دهی کنید، این کار به مشتریان بالقوه شما اجازه می‌دهد تا به‌سرعت و به‌راحتی، سایت شما را مرور کنند تا ببینند آیا شما عکاسی هستید که می‌خواهند با او کار کنند یا خیر. همچنین باید بهترین عکس‌هایتان را به مردم نشان دهید، خودتان بهترین داور خودتان باشید و سعی کنید برجسته‌ترین عکس‌هایتان را جدا و به دیگران نشان دهید. افراد را مجبور نکنید چندین عکس متوسط و معمولی شما را بینند چراکه این کار علاوه بر خسته‌کردن آن‌ها، اعتمادشان را هم نسبت به شما کم می‌کند. سعی کنید قوانین سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) را دنبال کنید چون سایت شما بدون در نظر گرفتن این قوانین بازخورد کمی خواهد داشت.

 عکس‌های خود را به دوستانتان نشان دهید

وقتی سعی می‌کنید مهارت جدیدی یاد بگیرید، شنیدن نظرات افراد نزدیکتان می‌تواند در این راه بسیار مفید باشد. دوستان صادقتان را جمع کنید و از آن‌ها بخواهید تا کار شما را بررسی کنند. به خاطر داشته باشید که آن‌ها ممکن است هیچ دانشی از تکنیک‌ها یا تجهیزات عکاسی و امکانات این رسانه نداشته باشند، اما مهم نیست. از آن‌ها بخواهید که به شما بگویند کدام عکس را دوست دارند و کدام را دوست ندارند. احتمالاً ازنظرات آن‌ها نکات خوبی برای فکر کردن به دست خواهید آورد، و این فرصت خوبی است تا آن را با نحوه نگاه مشتریان آینده خود مرتبط کنید. چراکه ممکن است آن‌ها هم اطلاعات زیادی در مورد عکاسی نداشته باشند.

سبک خود را پیدا کنید

نکته مهمی که هنگام آموزش عکاسی باید به خاطر بسپارید این است که در این راه از دیگران الهام بگیرید، اما کار آن‌ها را کپی نکنید. مطمئناً، می‌توانید به کار شخص دیگری نگاه کنید و از جزئیات و ظرافت‌های کار آن‌ها درس بگیرید، اما تلاش برای پیاده کردن دقیق آن عکس بیهوده است. بهترین راه برای توسعه سبک خود هنگام آموزش عکاسی مقدماتی، عکس گرفتن است. به‌طور مدوام به گرفتن عکس ادامه دهید و در محیط‌ها و شرایط مختلف دوربینتان را همراه خودتان داشته باشید. در این مسیر از تلنبار کردن عکس‌هایتان خودداری کنید. سعی کنید بعد از هر بار عکاسی به عکس‌هایی که گرفته‌اید نگاه کنید از بین آن‌ها بهترین‌ها را جدا کنید.

سبک عکاسی من

آموزش عکاسی با آزمون و خطا همراه است

البته اگر می‌خواهید یک عکاسی آنالوگ انجام دهید، این توصیه ممکن است برایتان کمی پرهزینه باشد. اما برای همه افرادی که از تجهیزات عکاسی دیجیتال استفاده می‌کنند، نعمت برخورداری از کارت حافظه یک امکان بسیار کلیدی است. شما می‌توانید بدون ترس از محدودیت‌های فیلم‌های عکاسی، بی‌شمار عکس بگیرید و زوایای مختلف و نورهای مختلف را به‌راحتی آزمایش کنید. پس از بازی کردن و نزدیک شدن به سوژه خود نترسید. با این کار ممکن است از بین ده‌ها عکسی که گرفته‌اید تنها یکی به کارتان بیاید. اما قطعاً تجربه‌ای که با این روش به دست می‌آورید بعداً بسیار به کارتان می‌آید.

استفاده از ابزارهای ویرایش عکس

گرفتن عکس خوب یک‌چیز است، ویرایش آن عکس برای کامل کردن آن چیز دیگری است. همان‌طور که درگذشته عکاسان برای چاپ عکس خود در بهترین حالت، ساعت‌های طولانی را در تاریکخانه‌ها به سر می‌بردند، امروزه ابزارهای ویرایش عکس همان تاریکخانه شما محسوب می‌شوند. امروزه با دیجیتالی شدن این هنر، ابزارهای ویرایش عکس نقش بسزایی در ارائه نهایی عکس ایفا می‌کنند. یادگیری برنامه‌هایی مثل لایت روم و فتوشاپ یک سرمایه‌گذاری مهم در مسیر تبدیل‌شدن شما به یک عکاس حرفه‌ای به شمار می‌آیند. برای ارتقای عکس‌های خود می‌توانید فیلم‌های آموزش این نرم‌افزارها را در یوتیوب دنبال کنید.

ویرایش عکس

با فرمت RAW عکاسی کنید

RAW یک فرمت ذخیره فایل عکس مانند jpeg است، اما برخلاف jpeg که داده‌های تصویر را فشرده‌سازی می‌کند، در فرمت RAW تمام داده‌های تصویر بدون هیچ تغییری، بر روی سنسور دوربین شما ضبط می‌شود. درنتیجه این امر نه‌تنها تصاویر باکیفیت بالاتری دریافت خواهید کرد، بلکه کنترل بسیار بیشتری در پردازش و ویرایش نهایی عکس هم خواهید داشت. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید مشکلاتی مانند نوردهی زیاد و یا کم عکس را اصلاح کنید و مواردی مانند دمای رنگ، تعادل رنگ سفید و کنتراست را تنظیم کنید. البته عکاسی با این فرمت فضای زیادی از کارت حافظه دوربین را اشغال می‌کند و ممکن است به چند کارت حافظه همراهتان نیاز داشته باشید.

دوربین کسی را عکاس نمی‌کند

مهم نیست دوربینتان توسط چه شرکتی در کدام کشور ساخته‌ شده باشد، این تصور را که قرار است این دوربین کارهای فوق‌العاده و غیرقابل درک ایجاد کند را از ذهنتان دور بریزید. اگر واقع‌بینانه به دوربینتان نگاه کنید، می‌بینید که فقط یک جعبه ضد نور با سوراخی در جلو است و هرچقدر هم ازنظر تکنولوژی پیشرفته باشد، بازهم به عکاسی نیاز دارد که صفحه‌های آن را تنظیم کند، دکمه‌های آن را فشار دهد و آن را به سمت موضوعی جالب نشانه بگیرد.

دوربین عکاسی

دوربین‌های وویجر ۱ و وویجر ۲ را که ناسا به فضا فرستاد را در نظر بگیرید؛ این دوربین‌ها به‌اندازه کافی ازنظر فناوری پیشرفته بودند که به فضا فرستاده می‌شدند، و بااین‌حال هنوز به دستورالعمل‌هایی از سوی مردم اینجا روی زمین نیاز داشتند. چیزی که می‌خواهیم به شما بگوییم این است که دوربین عکاس را نمی‌سازد. نکته اصلی این است که وقتی شخصی به عکسی نگاه می‌کند و آن تصویر را خوب یا بد ارزیابی می‌کند، تجهیزاتی که شما استفاده کرده‌اید را قضاوت نمی‌کند. درنهایت افراد درباره عکس و عکاسی که آن را گرفته صحبت خواهند کرد.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *