رفتن به محتوا

بهترین دوربین عکاسی

بهترین دوربین عکاسی

این روزها، در بین تجهیزات عکاسی، دوربین‌های دیجیتال دارای ویژگی‌های پیشرفته فیلم‌برداری هستند، ویژگی­ای که هر کاربر حرفه­ای دوربین را تحت تأثیر قرار می­دهد. چه از طرفداران دوربین‌های DSLR باشید و چه دوربین­های بدون آینه و یا حتی دوربین­های کامپکت، قطعاً می­توانید بهترین دوربین عکاسی مناسب خود را با کمی تحقیق به‌راحتی پیدا کنید. هرچند اغلب دوربین­های حرفه­ای توانایی پاسخگویی به نیازهای متنوع عکاسان را دارند اما در این ‌بین آنچه اهمیت دارد انتخاب دوربینی است که با بودجه، ترجیحات ارگونومیک و نوع عکاسی موردعلاقه شما متناسب باشد. توجه به این نکته هم ضروری است که عملکرد کلی دوربین به‌جز بدنه آن، به نوع لنزی که استفاده می‌کنید، وابسته است. با این­حال اگر بین انتخاب لنز باکیفیت و یا بادی خوب مردد هستید، بهتر است روی بدنه دوربین ارزان‌تر و لنزهای باکیفیت‌تر سرمایه‌گذاری کنید تا روی بدنه دوربین گران‌قیمت و لنزهای ارزان‌قیمت.

پس می‌بینید که همه‌چیز به نیازها و تجربه شما بستگی دارد و خیلی وقت‌ها هم هست که باید نیازتان را با تجربه دیگران در میان بگذارید. اکتیک، جهان کشف تجربه‌ها و ارتباط آنلاین و آفلاین با اساتید برتر حوزه عکاسی است. در ادامه، این یادداشت را بخوانید و تجربه و نظر خودتان را با اکتیکی‌ها در میان بگذارید.

در انتخاب بهترین دوربین عکاسی به چه نکاتی توجه کنیم؟

انتخاب بهترین دوربین

اگر قصد خرید دوربین یا رفتن به سراغ آموزش عکاسی را دارید و نمی­دانید از کجا باید شروع کنید، در نظر گرفتن چند ویژگی کلی می­تواند راه تحقیق را برای خرید بهترین دوربین عکاسی باز کند. اول این‌که عملکرد دوربین و تنظیمات مختلف آن را در موقعیت­های مختلف مورد بررسی قرار دهید. برای مثال توجه به توانایی دوربین هنگام عکاسی در محیط­های داخلی، فضاهای باز و یا زمان­هایی که نور کمی در محیط وجود دارد می­تواند یک نقطه شروع خوب باشد. دوم این‌که دقت رنگ دوربین را با مقایسه عکس­های آن از سوژه‌­های مختلف مثل اشخاص و یا حیوانات مورد بررسی قرار دهید، کیفیت لنزهای کیت دوربین مورد نظرتان را به چالش بکشید و به قابلیت‌­های فوکوس آن دقت کنید.

همچنین ارگونومیک‌بودن بدنه دوربین و امکان دسترسی به امکانات آن می­تواند در انتخاب بهترین دوربین عکاسی ویژگی مهمی باشد. در نهایت، عمر باتری دوربین و سایر ویژگی ها مانند کنترل از راه دور را ارزیابی کنید. وقتی همه این موارد را بررسی کردید، در نقطه­ای قرار می­گیرید که می­توانید درباره بهترین دوربین عکاسی باتوجه به نیازهایتان تصمیم­گیری آگاهانه­تری داشته باشید.

Sony α۷ III، بهترین دوربین عکاسی از منظره

بهترین دوربین عکاسی منظره

Sony α۷ III را می­توان بهترین دوربین عکاسی برای عکاسی از منظره دانست. این دوربین دارای یک سنسور فول فریم با وضوح بالا ۲۴.۲ مگاپیکسل است، بنابراین می توانید تصاویر واضح و دقیقی بگیرید، تصاویری که برای رسانه­های اجتماعی یا چاپ­های با کیفیت­ بالا مناسب هستند. دوربین Sony α۷ III به‌طرز قابل‌توجهی خوش‌ساخت است و از یک صفحه‌نمایش تیلت بهره می­برد، ویژگی­ای که آن را برای عکاسی مناظر در زوایای پایین هم مناسب کرده­است.

سونی α۷ III از محدوده دینامیکی فوق‌العاده بالایی برخوردار است، درنتیجه در مناظری که از کنتراست بالایی برخوردار باشند، نگرانی­ای از بابت جزئیات تصویر نخواهید داشت چون عکس شما وقتی از نورسنجی مناسبی برخوردار باشد، در تیره­ترین و روشن­ترین بخش خود دارای جزئیات خواهد بود. سنسور فول فریم این دوربین قابلیت مدیریت نویز فوق‌العاده­ای در عکاسی با حساسیت بالا از خود نشان می­دهد، درنتیجه هنگام عکاسی در محیط­های کم ­نور در عکس­هایتان با کمترین نویز بصری مواجه می­شوید. ویژگی­ای که برای عکاسان شب زنده­دار بسیار مفید خواهد بود. عمر طولانی باتری سونی  α۷ III ویژگی مثبت دیگر این دوربین است که معمولا توانایی عکاسی در طول یک روز را به آن می­دهد. شاید نقطه منفی این دوربین را بتوان سیستم منوی تاحدی گیج­کننده آن دانست؛ امری که رسیدن سریع به تنظیمات مورد نظرتان را کمی دشوار می­کند بی‌این‌که بتواند سونی آلفا سون را از لیست بهترین دوربین عکاسی ما خارج کند.

Nikon Z 6II بهترین دوربین عکاسی ورزشی و حیات وحش

عکاسی حیات وحش با دوربین مخصوص

بهترین دوربین عکاسی برای عکاسان علاقه­مند به ورزش و حیات‌وحش نیکون Z 6II است. این مدل فول­فریم نیکون، یک دوربین بدون آینه ۲۴.۵ مگاپیکسلی است. بدنه­ای مقاوم در برابر گردوغبار و رطوبت دارد و طراحی­ ارگونومیک آن، عکاسی با آن را بسیار راحت کرده­ است. عمر باتری این دوربین بسیار بالاست و شما می­توانید با اضافه کردن چند باتری اضافه به کوله­پشتی خود، روزهای زیادی را بدون ترس از خاموش‌شدن دوربینتان به عکاسی بپردازید.

Z 6II  با سرعت ۱۴ فریم‌بر‌ثانیه در حالت عکاسی پیاپی همان چیزی­ است که برای شکار حرکات پرسرعت سوژه­تان به آن نیاز دارید. توانایی فوکوس خودکار چشم برای حیوانات و البته انسان­ها ویژگی مهم دیگری برای انتخاب این دوربین به‌عنوان بهترین دوربین عکاسی در ژانرهایی است که سرعت بخش جدایی‌ناپذیر آن­هاست. وجود دو اسلات کارت حافظه، از جمله یک اسلات‌کارت CFexpress با سرعت بالا، یکی از تغییرات مهمی است که نیکون برای Z 6II درنظر گرفت و با این تغییر امکان عکاسی‌کردن به­طور‌مداوم و بدون وقفه را برای کاربران حرفه­­ای‌اش فراهم کرد.

کیفیت تصویر Z 6II هم بسیار بالاست و در شرایط کم نور، کنترل نویز فوق‌العاده­ای دارد. این مدل نیکون در ردیابی و فوکوس بر روی اجسام متحرک عملکرد خوبی دارد و از نقاط تشخیص زیادی برخوردار است. همچنین یک تثبیت­کننده تصویر با عملکرد فوق­العاده در بدنه این دوربین قرار دارد که موجب تثبیت لرزش دوربین هنگام عکاسی روی دست می­شود. به‌طور‌کلی، می­توان Z 6II را در لیست بهترین دوربین عکاسی در ژانر حیات وحش قرار داد.

نیکون D780، یک DSLR جایگزین Nikon Z 6II

دوربین نیکون جایگزین

اگر ترجیح می‌دهید از DSLR برای عکاسی ورزشی یا حیات وحش استفاده کنید، Nikon D780  را بررسی کنید. در‌حالی‌که حداکثر سرعت عکاسی پیاپی آن ۸ فریم بر ثانیه است و از دوربین نیکون Z 6II کندتر است، اما از یک منظره‌یاب اپتیکال بهره می­برد و می­توانید یک نمای بدون فیلتر از سوژه­هایتان داشته باشید. استفاده از دوربین DSLR به شما مجموعه­ای گسترده از لنزهای DSLR با مانت F نیکون می­دهد.

کیفیت تصویر نیکون  D780عالی است و با یک سیستم فوکوس خودکار فوق‌العاده مؤثر می­توانید سوژه‌های متحرک را با اطمینان ردیابی کنید و و عکس­هایی با فوکوس از آن­ها داشته باشید. متأسفانه، این دوربین نیکون فاقد تثبیت‌کننده تصویر درون بدنه است، اما در هنگام عکاسی به‌صورت‌دستی با استفاده از لنز کیت، در تثبیت عکس­ها مشکلی نخواهید داشت. اگر یک دوربین DSLR برای عکاسی از موضوعات متحرک می­خواهید نیکون  D780 در لیست بهترین دوربین­ عکاسی از این نظر خواهد بود. 

Sony α۶۱۰۰ بهترین دوربین اقتصادی

بهترین دوربین عکاسی برای عکاسانی با بودجه کم، سونی α۶۱۰۰ است. این دوربین دارای بدنه بسیار جمع‌و‌جور با لنز قابل‌تعویض است. این ویژگی­ها باعث شده است که حمل آن راحت باشد و کنترل فوق­العاده­ای هنگام عکاسی بر آن داشته باشید. وجود صفحه‌نمایش لمسی و تا شونده با توانایی انتخاب نقطه‌ی اتوفوکوس از دیگر ویژگی­های جالب‌توجه این دوربین است. Sony α۶۱۰۰ از سنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و کیفیت کلی تصویر آن چشم‌گیر است. با وجود محدوده دینامیکی عالی در ISO پایه و قابلیت مدیریت نویز خوب در ISO های بالاتر، می­توانید در نور کم، بدون ایجاد نویز بصری زیاد، به‌راحتی عکاسی کنید. علاوه‌بر‌این، دوربین اقتصادی سونی دارای یک سیستم فوکوس خودکار شگفت‌انگیز است و به‌همین‌دلیل به­خوبی سوژه­های متحرک را در حالت عکاسی و فیلم‌برداری در فوکوس نگه می­دارد.

همچنین کیفیت کلی ویدیوهای Sony α۶۱۰۰ بسیار خوب است. این دوربین لرزش‌گیر درون بدنه ندارد، درنتیجه عملکرد لرزش‌گیر به لنز انتخابی شما بستگی دارد. با این حال هنگام فیلم‌برداری با کیفیت p1080 عملکرد لرزش دوربین با لنز متصل خوب است، اما هنگام عکاسی با کیفیت ۴K ضعیف است. سیستم منوی سونی کمی پیچیده است و شاید دسترسی به تنظیمات آن کمی دشوار باشد. به‌طور‌کلی می­توان گفت دوربین Sony α۶۱۰۰ به‌لطف سیستم فوکوس خودکار قابل‌اعتماد، کیفیت تصویر چشمگیر و طراحی سبک وزن، یکی از بهترین دوربین­‌های عکاسی اقتصادی بازار است.

بهترین دوربین را چطور انتخاب کنیم؟

عوامل زیادی در انتخاب بهترین دوربین عکاسی برای شما نقش دارند. اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که قصد دارید چه عکسی بگیرید؟ اگر بیشتر عکاسی پرتره انجام می‌دهید و قصد ندارید دوربین را زیاد جابجا کنید، دوربین­های DSLR ممکن است گزینه خوبی برای شما باشند. اما اگر به‌دنبال دوربینی سبک و خوش­دست می­گردید، احتمالاً دوربین­های بدون آینه بهترین گزینه برای شما باشند. درنتیجه قبل از انتخاب مدل دوربین، در مورد کاربری­ای که از دوربینتان انتظار دارید، واقع­بین باشید، چراکه در غیر این صورت امکان دارد هزینه بسیار زیادی را صرف تجهیزاتی کنید که به آنها نیاز ندارید و یا نمی­دانید چگونه از آنها استفاده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *