رفتن به محتوا

جاهای دیدنی تهران برای کودکان

جاهای تفریحی کودکان

شاید همه، جاهای دیدنی تهران برای کودکان را نشناسند، امروز فرصت خوبی است تا خانواده‌ها با این فضاها آشنا شوند و تا جایی که می‌توانند، تفریحات هدفمند، مثل همین دیدن جاهای دیدنی تهران را در زندگی خود و کودکشان جا بدهند. جاهای دیدنی تهران برای کودکان فضاهایی هستند که کمک می‌کنند، هم شما و هم فرزندتان، به انسان‌هایی جستجوگر و تجربه‌گرا تبدیل شوید. با شناخت مکان های دیدنی تهران برای کودکان، کودک دلبندتان را تنها به تفریح نبرده‌اید، بلکه او را در مسیر رشد ذهنی، خلاقیت و به‌دست‌آوردن توانمندی‌های متعدد قرار داده‌اید.

بازی، بهترین معلم برای رشد کودکان ماست و جاهای تفریحی تهران برای کودکان هم پر از بازی‌های فکری و حرکتی است. کودکان با بازی‌کردن، نسبت به پیرامونشان حساس‌تر می‌شوند و می‌توانند اطلاعات زیادی را از اطرافشان دریافت کنند. بازی اولین وسیله ایجاد ارتباط اجتماعی میان کودکان است و باعث تقویت حافظه و ذهنشان می‌شود.

مکان های تفریحی تهران برای کودکان فضایی برای آن‌ها ایجاد می‌کنند که به کشف و تجربیات جدید برسند. رشد هوش اجتماعی، ایجاد تمرکز، بالارفتن مهارت‌های فردی و توانایی حل مسأله، از دیگر مواردی هستند که هم کودکان و هم خانواده‌ها در مکان های تفریحی تهران برای کودکان تجربه خواهند کرد.

امروزه زندگی آپارتمان‌نشینی عرصه را بر همه، به‌خصوص شهروندان تهران، تنگ کرده است. ما بزرگسالان از این‌که تمام مدت در یک چهاردیواری بمانیم، کلافه می‌شویم؛ پس باید برای کودکانمان، این موجودات کوچک که جست‌وخیز‌کردن برایشان حکم نفس‌کشیدن را دارد، فضایی فراهم کنیم تا انرژی‌شان را خالی کنند.

برای گذراندن زمانی با کیفیت، سرشار از لذت و آموزش با کودکانمان، می‌توانیم با جاهای دیدنی تهران برای کودکانآشنا شویم، روز خوبی را کنار فرزندمان بگذرانیم و از محیطی سرشار از هیجان، کشف و جست‌و‌جو لذت ببریم. برای آشنایی بیشتر با مکان های دیدنی تهران برای کودکان با اکتیک همراه باشید.

چند پیشنهاد هیجان‌انگیز از مکان های دیدنی تهران برای کودکان

شاید تا امروز فکر می‌کردید در تهران جاهای زیادی برای تفریحات کودکان وجود ندارد، ولی ما امروز با دستِ پُر پیشتان آمده‌ایم: پیشنهاداتی هیجان‌انگیز از جاهای دیدنی تهران برای کودکان هم برای فرزند شما و هم برای خود شما. در کدام‌یک از جاهای دیدنی تهران می‌توانید لحظات دلنشینی را در کنار فرزندتان سپری کنید؟ شاید اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، پارک های تهران باشد.

بوستان آب و آتش

یکی از جاهای دیدنی تهران برای کودکان بوستان آب و آتش است. این بوستان در بخش شمالی اراضی عباس‌آباد، چهارراه جهان‌کودک واقع شده. لذت‌بخش‌ترین زمان در این بوستان زیبا، زمانی است که هوا رو به گرمی می‌رود. کف زمین این پارک، آب‌نمایی با عمق بسیار کم وجود دارد که بخشی از قصه ابراهیم و آتش است.

آب بازی در پارک آب و آتش

بقیه داستان ابراهیم و آتش را می‌توانید در مجسمه‌هایی که اطراف این آب‌نما وجود دارند، ببینید. نام این پارک هم برگفته از همین قصه است. پارک آب و آتش یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی تهران برای کودکان است. آن‌ها می‌توانند به‌همراه خانواده و دوستان جدید خود، لذت آب‌بازی را تجربه کنند. اگر کودکتان موقع بازی سرش را بلند کرد و درمورد پرندگان در حال پرواز، سؤالی از شما پرسید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که او را به باغ پرندگان ببرید.

باغ پرندگان

باغ پرندگان هم یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تهران برای کودکان است. پرندگان در این باغ به دو صورت نگهداری می‌شوند: پرندگانی که پرواز نمی‌کنند و در قفس‌های بزرگ نگهداری می‌شوند و پرندگانی که در فضای باز رها هستند. نگران نباشید، تور نازکی با ارتفاع بلند بر بالای این باغ کشیده شده است تا از پرندگان محافظت شود.

باغ پرندگان تهران برای کودکان

دیدن پرندگان باشکوه و متنوع، کودکانِ کنجکاو را سر ذوق می‌آورد. جغد، پلیکان، عقاب، قوهای سپید، طاووس و فلامینگوها، از پرندگانی هستند که در این باغ زندگی می‌کنند. باغ پرندگان در شمال شرقی تهران در اتوبان بابایی در منطقه لویزان واقع شده. کودکان در زمین بازی این باغ، که سقف آن آسمان است، سرخوشانه جست‌و‌خیز می‌کنند و از نور خورشید، ویتامین D دریافت می‌کنند. چی از این بهتر؟ ما پیشنهاد دیگری هم برای کودک شما داریم. می‌توانید او را به هیومن پارک، یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران برای کودکان ببرید تا نسبت به بدن خود آگاه‌تر شود. هیومن پارک کجاست؟

سفری به داخل بدن در هیومن پارک

یکی دیگر ازجاهای دیدنی تهران برای کودکان هیومن پارک است، مجموعه‌ای شگفت‌انگیز در بین مکان‌های تفریحی تهران برای کودکان. هیومن پارک در منطقه دارآباد واقع شده. بد نیست بدانید که فضایی برای بازیگوشی بزرگسالان هم در این پارک مهیاست‌. شما در کنار فرزندتان، سفری هیجان‌انگیز به داخل بدن را آغاز می‌کنید و با قسمت‌های مختلف بدن انسان آشنا می‌شوید.

هیومن پارک تهران

این پارک علمی جذاب، می‌تواند انتخابی پرهیجان بین جاهای دیدنی تهران برای کودکان باشد. شما از سمت سوراخ گوش وارد بدن می‌شوید و از قسمت‌های مختلف بدن می‌گذرید که در ابعاد بزرگ ساخته شده‌اند؛ از بخش‌هایی مثل مغز، چشم، بینی، دهان، قلب، ریه، معده می‌گذرید و نهایتاً از انتهای روده از بدن خارج می‌شوید. در تمام مدت یک راهنما همراه شما و کودکتان خواهد بود.

سفر به عصر خزندگان در پارک ژوراسیک!

پارک ژوراسیک،فضایی پویا و نشاط‌آور، از مکان های دیدنی تهران برای کودکان است که در منطقه سعادت‌آباد واقع شده. بعد از آشنایی با بدن انسان، آشنایی با دایناسورها خالی از لطف نیست، سفری هیجان‌انگیز به گذشته. دایناسورها برای ما موجوداتی غول‌پیکر و جذاب هستند که همیشه آن‌ها را در انیمیشن‌ها و فیلم‌های تخیلی دیده‌ایم. پارک ژوراسیک تهران این تصاویر را به واقعیت تبدیل کرده است و شما می‌توانید نزدیک به ۳۰ گونه دایناسور را با ابعاد واقعی از نزدیک ببینید و لمس کنید.

پارک ژوراسیک تهران

این بوستان بزرگ، یکی از پارک‌های تهران برای کودکان کنجکاو و جستجوگر است. چه جانواران دیگری غیر از انسان‌ها و دایناسورها وجود داشتند و دارند؟ حالا زمان آن رسیده تا کودکان برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر اندکی آرام بنشیند و کمی با بهترین دوستشان، کتاب، معاشرت کنند. پس بیاید سری هم به باغ کتاب بزنیم.

باغ کتاب و کافه کودک

شاید کتاب و کتاب‌خوانی در دنیای پیشرفته امروز دیگر چندان رنگ و بویی نداشته باشند. باغ کتاب تهران مکانی برای برانگیختن کنجکاوی کودکان به کتاب است. این مجموعه یکی از جاهای دیدنی تهران برای کودکان است و در بزرگراه حقانی واقع شده. یکی از قسمت‌های دیدنی این مکان، باغ علم کودک است که بازی‌های علمی و «سرزمین فکربازیا» برای کودکان بالای ۱۰ سال دارد.

با گردش در فضای باغ کتاب، می‌توانیم جاهای جذاب دیگر این مکان را ببینیم. بلوک بهارستان، محبوب‌ترین بخش باغ کتاب است. در این بلوک، می‌توانید مجسمه‌هایی دوست‌داشتنی، مثل مجسمه زورو، شازده کوچولو و جودی آبُت را در کنار دیگر شخصیت‌های کارتونی خاطره‌انگیز  ببینید.

کافه باغ کتاب تهران

کافه‌ای جذاب به‌ نام کافه کودک در باغ کتاب وجود دارد. منوی کافه کودک با درنظرگرفتن تغذیه سالم تهیه شده است. تجربه بامزه دیگر برای کودکان در این کافه این است که آن‌ها می‌توانند میزبان پدر و مادر خود باشند و از آن‌ها پذیرایی کنند. این تجربه، هم برای کودکان و هم خانواده آن‌ها، تجربه جذابی است.

جاهای دیدنی تهران برای کودکان تنها در چند پارک و باغ و بوستان خلاصه نمی‌شود. شاید بد نباشد که کودکمان را با داستان عروسک‌ها هم آشنا کنیم. بیایید سری به موزه عروسک‌های ملل بزنیم که این روزا صحبت از بسته‌شدن آن به‌میان آمده است.

موزه عروسک‌های ملل، خانه‌ای برای تمامی عروسک‌های جهان

فرزند خود را به یکی از رویایی‌ترین جاهای تفریحی تهران ببرید. موزه عروسک‌های ملل، جایی پر از قصه و افسانه و خیال است. کودکان در این موزه با دیدن عروسک‌های افغان، ارمنی، روسی، عثمانی، مازنی، هندی، تاجیکی، اتریشی و …  قصه لباس‌ها، افسانه رنگ‌ها و فرهنگ‌های مختلف را تماشا می‌کنند. در این موزه بیش از ۲۰۰۰ عروسک از هشتاد کشور جهان و عروسک‌های تاریخی ایران وجود دارد.

موزه عروسکهای ملل

موزه عروسک‌های ملل در سال ۱۳۹۳ همزمان با روز جهانی صلح، در تهران با مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی تأسیس شد. موزه عروسک‌های ملل در خیابان دروازه دولت، اول سعدی شمالی واقع شده.

دنیای بازی بولینگ عبدو

بولینگ عبدو از دیگر مکان های تفریحی تهران برای کودکان و بزرگسالان است که واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل صدر است. این مکان محلی پر از هیجان برای بازی و سرگرمی خانوادگی است و با وجود دنیای بازی می‌توان روز شادی را در این مجموعه گذراند. دستگاه‌های بازی زیادی مثل ایرهاکی، ترن هوایی، فریزبی و … در این شهربازی وجود دارد که برای کودکان جذاب است و دلشان نمی‌خواهد از دنیای بازی بیرون بیایند. در مجموعه بولینگ عبدو علاوه بر دنیای بازی، سالن‌های تئاتر و سینما، سالن بازی بولینگ و تفریحات متنوع دیگری هم وجود دارند که همه نوع سلیقه‌ایی را در برمی‌گیرد.

دنیای بازی بولینگ عبدو

اگر شما هم آن‌قدر سرگرم بازی شدید که متوجه تاریک‌شدن هوا نشدید، خوب است که سرتان را بالا بگیرید و به ستاره‌ها نگاهی بیندازید. رصدخانه زعفرانیه خیلی دورتر از جایی که ایستاده‌اید، نیست.

سفری شگفت‌انگیز به درون آسمان با رصدخانه زعفرانیه

رصدخانه زعفرانیه یا رصدخانه راز یکی از جذاب‌ترین مکان های تفریحی کودکان در تهران است. در این مرکز، کودکان می‌توانند با  آسمان، ستارگان و کهکشان آشنا شوند و لحظات پر رمز و راز  وشگفت‌انگیزی را با دیدن ستاره‌ها تجربه کنند. اولین تلسکوپ و آسمان‌نمای ساخته شده در ایران در این مجموعه وجود دارد.

رصدخانه زعفرانیه

در این لحظه شنیدن یک قصه می‌تواند کودک شما را برای پایان‌دادن به یک روز پرهیجان و فراموش‌نشدنی آماده کند.

تالار هنر

دنیای جدیدی از هیجان و خیال را می‌توان در تالار هنر تجربه کرد. این‌جا هر روز برای کودکان و نوجوانان نمایشی روی صحنه می‌رود. شنیدن قصه و دیدن نمایش برای کودکان لذت‌بخش و در پرورش خلاقیت آن‌ها بسیار تأثیرگذار است. تالار هنر یکی دیگر از جاهای تفریحی تهران برای کودکان است که در میدان هفتم تیر واقع شده است.

چند پیشنهاد لذت‌بخش برای بازی و تجربه مشاغل برای کودکان

در تهران جاهایی هست که فرصت تجربه شغل‌های مختلف را برای کودکان ایجاد کرده‌ا‌ند. برای کودکان، لمس‌کردن و امتحان‌کردن ابزار و بازی با آن‌ها بسیار لذت‌بخش است. شاید باورتان نشود، ولی پیشنهادهای هیجان‌انگیز هنوز هم تمام نشده‌اند.

سرزمین لی‌لی‌پوت تهران، شهر مشاغل کودکان

سرزمین لی‌لی‌پوت تهران یکی از جاهای تفریحی تهران برای کودکان است که در منطقه تهرانپارس واقع شده. این سرزمین طوری طراحی شده که کودکان انواع شغل‌ها مثل آتش‌نشانی، خلبانی، مکانیکی، پزشکی، وکالت، حسابداری و… را با بازی‌کردن تجربه می‌کنند. پارک‌های مشاغل دیگری هم در مناطق دیگر تهران وجود دارند.

شهر مشاغل کودکان کاربازیا

«کاربازیا» هم یکی دیگر از مکان های تفریحی تهران برای کودکان است. در کاربازیا کودکان می‌توانند لباس پلیس بپوشند، نجاری کنند، دست به آچار شوند، خبرنگار شوند، آتش‌نشان شوند، آشپزی، شیرینی‌پزی یا هر شغل دیگری که فکرش را بکنید، تجربه کنند. این‌جا شهری است که انگار به دست بچه‌ها اداره می‌شود و تمام کارها را خودشان انجام می‌دهند. شهر مشاغل کاربازیا در برج میلاد طبقه منفی یک قرار دارد.

شهربازی بیلینو

شهربازی «بیلینو» یکی دیگر از پارک‌های تهران است که کودکان می‌توانند کار با بیل مکانیکی، جرثقیل چنگکی، خاکبرداری و شغل‌هایی مثل این‌ها را تجربه کنند. کودکان با جرثقیل الوارهای چوبی و با بیل‌مکانیکی توپ‌ها را جابه‌جا می‌کنند. ماسه‌بازی در بیلینو یکی از بازی‌های پرطرفدار است. شهربازی بیلینو واقع در فاز یک بوستان نهج البلاغه در غرب تهران است.

بازی هنوز تمام نشده

هدف ما از معرفی جاهای دیدنی تهران برای کودکان ایجاد فرصتی برای ایجاد لذت، هیجان، کنجکاوی و انجام فعالیت ذهنی و بدنی برای کودکان است. رفتن به جاهای تفریحی تهران می‌تواند اثری مستقیم بر رشد و تجربه‌های فردی کودک بگذارد. فرزند شما در این فعالیت‌ها و بازی‌ها حق انتخاب، ارتباط اجتماعی و بودن کنار خانواده را تجربه می‌کند. امیدواریم با خواندن این متن و بازدید از جاهای دیدنی تهران برای کودکان خود لحظات نابی را فراهم کنید و با بازدید از پارک های تهران و مکان های تفریحی تهران برای کودکان، هر لحظه از زندگی کودکان را سرشار از امید کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *