رفتن به محتوا

شیوه‌نامه سلامت و امنیت اکتیک

رعایت پروتکل‌های بهداشتی

باتوجه به آغاز کار اکتیک در دوران پاندمی کرونا، سنگ بنای ارتباطمان با میزبان‌ها را با شرط تضمین سلامت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی گذاشتیم. تمامی میزبان‌های اکتیک متعهد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در تمام مراحل تجربه هستند.

میزبان و مهمان موظف هستند در صورت وجود علائم بیماری واگیردار تجربه را کنسل کنند.

دستورالعمل‌های رعایت استانداردها و ممنوعیت‌ها

برای شفافیت کارهای مجاز و غیرمجاز در اکتیک، این دستورالعمل را بخوانید. رفتارهای پرخطر و تفریحات غیر استاندارد در اکتیک جایی ندارند.

تهدید یا سوء استفاده: هرگونه تهدید، خشونت یا سوء استفاده نسبت به دیگران، از جمله بزرگسالان، کودکان، حیوانات، و افراد بیمار یا ناتوان، توسط اکتیک محکوم شده و پیگرد قانونی دارد.

سو رفتار: در صورت بروز هرگونه رفتاری شامل خشونت یا سواستفاده‌های جنسی و استفاده از کلیشه‌های جنسیتی، حق پیگیری قانونی برای اکتیک محفوظ است.

حیوانات وحشی: وجود حیوانات وحشی در محل برگزاری تجربه ممنوع است. همچنین حیوانات اهلی خطرآفرین بهتر است در تجربه حضور نداشته باشند. در مورد حیوانات اهلی موجود در محل تجربه (حیوانات خانگی و کارگاهی) در عکس‌ها یا توضیحات برای مهمان‌ها شفاف‌سازی شود تا موقعیت برای بیماران و افراد دارای فوبیا شفاف باشد. درباره قوانین مرتبط با حیوانات در اکتیک در این صفحه بیشتر بخوانید.

مواد محترقه و سلاح‌ها: وجود مواد محترقه و آتش‌زاهای خطرناک و سلاح‌های غیرمجاز در محل تجربه کاملا ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

مواد مخدر: همراه داشتن یا استفاده از هرگونه مواد مخدر غیرمجاز یا داروهای غیرقانونی در تجربه‌های اکتیک ممنوع است و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

دستورالعمل‌های رعایت سلامت و امنیت غذا

در تجربه‌هایی که شامل پذیرایی با غذا و نوشیدنی می‌شود یا برنامه اصلی پخت و خوردن غذا و نوشیدنی است، میزبان موظف است استانداردهای سلامت غذا را رعایت کند و درصورتی که غذایی شامل مواد حساسیت‌زا یا دارای شرایط خاص، سرو می‌شود پیش از تجربه مهمان را مطلع کند.

اطمینان از تاریخ انقضا و کیفیت مواد غذایی مورد استفاده در تجربه‌های آشپزی و تجربه‌هایی که شامل پذیرایی می‌شود.

استفاده از آب آشامیدنی سالم و باکیفیت (در تجربه‌هایی که دسترسی به آب وجود ندارد قبلا به مهمان اعلام شود)

دستورالعمل‌های رعایت نظافت فردی و محیطی

شستن و ضدعفونی کردن تمام تجهیزات و سطوح

اطمینان از تمیزی و سلامتی حیوانات خانگی که احتمال حضورشان در تجربه وجود دارد

شستن دست‌ها در حین تجربه و همچنین در هنگام صرف غذا

مراقبت از غذا و نوشیدنی و تجهیزات در برابر آفات و حشراتی که احتمال دارد در محیط وجود داشته باشند

اطمینان از وجود سرویس بهداشتی مناسب و تمیز در فضای تجربه (در تجربیات طبیعت‌گردی یا شرایطی که دسترسی به سرویس بهداشتی امکان‌پذیر نیست باید در توضیحات تجربه نوشته شود)

دستورالعمل‌های حفظ امنیت میزبان و مهمان

احراز هویت میزبان: میزبان‌های تجربه حضوری اکتیک با مدارک کارت ملی و گواهی عدم سو پیشینه احراز هویت می‌شوند و میزبان‌های تجربه آنلاین هم با کارت ملی

متعهد به پشتیبانی مهمان و میزبان در تمام مراحل تجربه هستیم تا هیچ مشکل و مسئله‌ای از نگاه ما در اکتیک پنهان نباشد.

سوالات متداول درباره تامین ایمنی و سلامت توسط اکتیک

اکتیک چگونه به ایجاد اعتماد بین میزبان و مهمان کمک می‌کند؟

ما در اکتیک برای شفاف بودن اطلاعات و مشخصات تلاش می‌کنیم تا تعامل میزبان و مهمان شبیه تعاملات و تصورات قبلی از فضای مجازی نباشد. با عکس‌ها و اطلاعات و قوانین و شیوه‌نامه‌های اکتیک میزبان و مهمان رابطه واقعی و اصیل را تجربه می‌کنند.

قوانین و مقررات، شیوه‌نامه‌های پایبندی به سلامت و امنیت، نمایش شفاف نظرات کاربران، احراز هویت میزبان و … مواردی است که اکتیک برای تضمین تعهد میزبان و مهمان در نظر گرفته.

می‌خواهیم در کنار هم یک جامعه سلامت و معتمد داشته باشیم و در این راه به کمک شما با ثبت نظرات یا تماس با ما هنگام مشکلات نیازمندیم.

اگر در یک تجربه خطری مرا تهدید می‌کرد چه کاری انجام دهم؟

علاوه بر تماس با ما و نوشتن نظرتان پس از هر تجربه، لطفا در هر تجربه اگر دچار مشکل امنیتی یا سلامتی شدید بلافاصله با پلیس و اورژانس تماس بگیرید. همزمان و موازی با اطلاع به پلیس و اورژانس، پشتیبانی اکتیک را هم مطلع کنید.

به عنوان مهمان نگرانی‌هایی که درمورد محل برگزاری تجربه دارم چطور برطرف می‌شود؟

نوع محل، آدرس دقیق، توضیحات، عکس‌ها و تمامی اطلاعات درباره محل در صفحه هر تجربه ثبت شده تا هیچ عدم شفافیت و نگرانی‌ای برای مهمان وجود نداشته باشد.

با خواندن نظرات دیگر مهمان‌ها درباره هر تجربه هم می‌توانید اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

علاوه بر این اگر هنوز نگرانی یا نکته مبهمی وجود داشت، بعد از خرید تجربه می‌توانید با میزبان تماس بگیرید تا درباره جزئیات آدرس و راه‌های رسیدن به محل و … بیشتر بدانید.

اگر حین تجربه آسیب دیدم چه کار کنم؟

ایمنی شما برای اکتیک در اولویت است. اگر در طول تجربه مجروح شدید یا نیاز به مراقبت‌های پزشکی داشتید خود را به مکانی امن برسانید و با اورژانس تماس بگیرید. پس از اینکه به طور موقت خطر رفع شد، با پشتیبانی اکتیک تماس بگیرید یا پیام بدهید و حادثه را گزارش کنید.

به عنوان میزبان برای مهمانی که در حین تجربه آسیب دیده چه اقدامی انجام دهم؟

لطفا به عنوان میزبان ایمنی و سلامت مهمان را در اولویت قرار دهید. بلافاصله با اورژانس و پزشک تماس بگیرید و اگر نیاز به کمک بیشتری از طرف پشتیبانی اکتیک بود با ما تماس بگیرید.

لطفا پس از رفع خطر حادثه را به ما گزارش دهید.

به عنوان میزبان چطور می‌توانم حد بالایی از امنیت و سلامت را برای تجربه‌ها تامین کنم؟

هنگام تعریف تجربه اطلاعات تجربه را دقیق‌تر بنویسید. می‌توانید درمورد نوع فعالیت‌هایی که مهمان باید در طول برنامه داشته باشد و اینکه قبل و حین و بعد از فعالیت‌ها چه چیزی بخورد چقدر بخوابد و چه چیزهایی را برای سلامتی خود رعایت کند بنویسید.

اگر قرار است مهمان در تجربه فعالیت بدنی داشته باشد نوع و میزان و سطحی از مهارت و آمادگی بدنی که باید داشته باشد را مشخص کنید.

لطفا اگر رفتاری مغایر با دستورالعمل‌های اکتیک مشاهده کردید حتما ما را در جریان بگذارید.

اولین نفری باشید که به مطلب ما امتیاز می دهید.

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *